-
Startsida
-
Kundservice svarar
-
Frågor och svar
-
Jag har fått en bluffaktura – vad gör jag?
-
Vad händer om en bluffaktura lämnas till er?
-
Kan ni ta bort uppgifter som rör en bluffaktura?
-
Hur betalar jag ett skadestånd?
-
Jag ska få skadestånd – hur får jag mina pengar?
-
Jag har fått näringsförbud – vad innebär det?
-
Vem kan få näringsförbud?
-
Vem beslutar om näringsförbud?
-
Hur vet jag om en person har näringsförbud?
-
Jag har blivit id-kapad – vad gör jag?
-
-
-
Kan ni ta bort uppgifter som rör en bluffaktura?
Ja, under vissa förutsättningar kan vi ta bort registrerade uppgifter om en bluffaktura.
Först och främst måste du ha reagerat mot den felaktiga fakturan och invänt mot (bestridit) den. Det måste du ha gjort innan den som vill ha betalt (sökanden) har lämnat in en ansökan om betalningsföreläggande. Om du ändå får en ansökan (föreläggande) riktad mot dig ska du ha invänt mot den också.
Läs mer på webbplatsen om falska sms, mejl och telefonsamtal: