Problem med inloggning eller e-tjänst

Har du problem med att logga in på Mina sidor eller använda våra e-tjänster kan det ha olika orsaker.

Om du har problem med Mina sidor eller någon av våra e-tjänster kan du först kontrollera om vi har något meddelande på inloggningssidan. Du kan annars prova att

  • byta webbläsare
  • starta om din enhet och försöka på nytt
  • byta enhet (exempelvis om du har problem när du använder din mobiltelefon, kan du prova från en dator).

Freja e-id+

Om du använder dig av Freja e-id+ för att logga in på Mina sidor kan du för närvarande inte signera Ansök om skuldsanering eller Ansökan om omprövning av skuldsanering.

All information kan vara viktig

All information kan vara till hjälp både om du har problem med att logga in eller med en e-tjänst. Om du exempelvis har tagit en bild av din datorskärm eller ett felmeddelandet, får du gärna mejla den till oss.

Problem med inloggning

Kontakta i första hand utgivaren av din e-legitimation för att ta reda på om problemet finns hos leverantören. Är du osäker på om din e-legitimation är giltig kan du även testa den på utgivarens webbplats.

Prova även gärna att logga in på en annan sida, exempelvis på din bank eller på Skatteverket. Om du inte kan logga in där kan du behöva kontrollera din uppkoppling, ditt Bank-id eller Freja e-id+.

Vid fortsatta problem ska du lämna följande information till oss:

  • vad som händer när du försöker logga in (beskriv problemet)
  • dag och tidpunkt när felet inträffade
  • din enhet (skriv gärna vilket märke eller modell) och webbläsare (exempelvis Microsoft Edge eller Google Chrome)
  • ditt personnummer
  • ditt telefonnummer, så vi kan nå dig på vid behov.

Använd vårt mejlformulär i kontakten med oss. Välj kategori Inloggning och e-tjänster.

Mejlformulär: Ställ din fråga

Problem med e-tjänst

För att vi ska kunna hjälpa dig att lösa problemet behöver vi så mycket information som möjligt om vad som har gått fel.

  • vad som hände och eventuellt felmeddelande
  • vilken ansökan eller vilken uppgift du ville ta del av (exempelvis ansökan om skuldsanering eller uppgift om skuldsaldo)
  • dag och tidpunkt när felet inträffade
  • din enhet (skriv gärna vilket märke eller modell) och webbläsare (exempelvis Microsoft Edge eller Google Chrome)
  • ditt personnummer
  • ditt telefonnummer, så vi kan nå dig om vi behöver mer information.

Använd vårt mejlformulär i kontakten med oss. Välj kategori Inloggning och e-tjänster.

Mejlformulär: Ställ din fråga

För dig som företräder ett företag

Om du inte hittar information om ditt företag på Mina sidor kan det bero att du inte har den roll i företaget som krävs eller att företaget är under fusion, konkurs, likvidation eller avregistrerat.

Vi hämtar information om företaget från Bolagsverket. Det är dit du vänder dig för att ta reda på vilken information som finns om ditt företag.

Bolagsverket