Problem med inloggning eller e-tjänst

Har du problem med att logga in på Mina sidor eller använda våra e-tjänster kan det ha olika orsaker.

Vi ger tips om vad du kan göra och vilken information som är extra viktig att mejla till oss – om vi behöver felsöka.

Problem med inloggning

Kontakta i första hand utgivaren av din e-legitimation för att ta reda på om problemet finns hos leverantören. Är du osäker på om din e-legitimation är giltig kan du även testa den på utgivarens webbplats.

Vid fortsatta problem är du välkommen att kontakta oss. Använd vårt mejlformulär och välj kategori Inloggning och e-tjänster.

Mejlformulär: Ställ din fråga

Lämna följande information – inloggning

För att kunna felsöka ditt ärende vill vi gärna att du i mejlet lämnar information om

  • vad som händer när du försöker logga in (beskriv problemet)
  • dag och tidpunkt när felet inträffade
  • din enhet (exempelvis mobil eller dator) och webbläsare (exempelvis Microsoft Edge eller Google Chrome)
  • vilken e-legitimation du använder (exempelvis mobilt Bank-id eller Bank-id)
  • du kan logga in på andra ställen, till exempel på din bank eller på Skatteverket
  • ditt telefonnummer, så vi kan nå dig på vid behov.

Problem med e-tjänst

Om du har problem med Mina sidor eller någon av våra e-tjänster kan du också mejla oss.

Använd vårt mejlformulär och välj kategori Inloggning och e-tjänster.

Mejlformulär: Ställ din fråga

För att vi ska kunna hjälpa dig att lösa problemet behöver vi så mycket information som möjligt om vad som har gått fel.

Lämna följande information – e-tjänst

För att vi ska kunna spåra felet är det extra viktigt att du lämnar information om

  • vad som hände och eventuellt felmeddelande
  • vilken ansökan eller vilken uppgift du ville ta del av (exempelvis ansökan om skuldsanering eller uppgift om skuldsaldo)
  • dag och tidpunkt när felet inträffade
  • din enhet (exempelvis mobil eller dator – skriv gärna vilket märke eller modell) och webbläsare (exempelvis Microsoft Edge eller Google Chrome)
  • ditt personnummer
  • ditt telefonnummer, så vi kan nå dig om vi behöver mer information.

All information kan vara viktig

All information kan vara till hjälp både om du har problem med att logga in eller med en e-tjänst. Om du exempelvis har tagit en bild av din datorskärm eller ett felmeddelandet, får du gärna mejla den till oss.