Mejla oss

Du kan ställa frågor eller lämna uppgifter via vårt mejlformulär. Välj den kategori som passar din fråga bäst.

Tänk på att

Du hittar ditt privata innehåll på Mina sidor. Logga in för att se vilka ärenden du har hos oss:
Mina sidor

När får du svar på ditt mejl?

Vi svarar vanligtvis inom fyra vardagar. Vid svåra frågor kan svarstiden bli något längre. Vi kan mejla eller posta uppgifter från våra register till dig. Vilket sätt du får uppgifterna på beror på de lagar som styr vårt arbete. Du kan också få uppgifter genom att ringa oss.

Att tänka på när du mejlar oss

Andra väntetider

Väntetid för ärenden och väntetid i telefon, hittar du här:

Personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter när du mejlar oss. Exempel på personuppgifter är namn, adress, personnummer, bilder och skulduppgifter. Det är viktigt för oss att hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt. Undvik att skicka känsliga personuppgifter via mejl.

Du kan läsa mer på webbplatsen.

Dina personuppgifter

Välj kategori


Betalningsanmärkning

Betalningsanmärkningar hanteras av kreditupplysningsföretagen. Information om betalningsanmärkningar hittar du i våra Frågor och svar och även på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats.

Betala en skuld

Du kan betala din skuld på olika sätt. En del skulder ska du betala till oss, andra direkt till den du är skyldig pengar.

Här kan du läsa mer om att betala en skuld.

Få betalt

Vi kan hjälpa dig att få betalt.

Mer information om hur du ansöker får du här.

Försäljning

På Auktionstorget hittar du information om våra aktuella försäljningsobjekt. Där får du också svar på vanliga frågor.

Lämna inkomster och utgifter

Använd gärna vår e-tjänst för att lämna dina uppgifter.

Mina inkomster och utgifter

Du kan även fylla i vår blankett och bifoga den i ett mejl.

Redoförelse för inkomster och utgifter

Ta tillbaka en ansökan

Du kan återkalla en ansökan via vår e-tjänst Förelägganden, posta din återkallelse eller mejla.

Om du postar eller mejlar din ansökan, skriv

  • målnumret som ärendet fått hos oss
  • personnummer eller organisationsnummer på dig som har ansökt
  • personnummer eller organisationsnummer på den som ansökan är ställd mot.

På vår webbplats kan du läsa mer om att ta tillbaka en ansökan.

Återkalla din ansökan om ett krav

Skuldsanering

För att få en uppfattning om dina möjligheter att få skuldsanering kan du göra Kronofogdens skuldsaneringstest.

Kronofogdens skuldsaneringstest

Här hittar du mer information om skuldsanering och svaren på de vanligaste frågorna.

Om du vill ansöka om skuldsanering kan du göra det via vår e-tjänst eller blankett.

Ansök om skuldsanering

Skuldupplysning om annan

Du är välkommen att ringa oss på 0771-73 73 00, vardagar 09.00–15.00.

Viktigt

Om du mejlar behöver du ange postadressen dit vi kan skicka utdraget. Vi kan tyvärr inte mejla uppgifter från våra register.

Skuldupplysning om mig själv

Logga in på Mina sidor så kan du se dina skulder och förelägganden.

Du är också välkommen att ringa oss på 0771-73 73 00, vardagar 09.00–15.00.

I vissa fall skickar vi ett registerutdrag per post till dig, ange därför din postadress när du mejlar till oss.

Utmätning

Läs hur en utmätning går till och hitta svaren på de vanligaste frågorna.

Utmätning av lön eller ersättning

Läs hur en löneutmätning går till och hitta svaren på de vanligaste frågorna.

Ansöka om rättelse

Om du vill ansöka om rättelse ska ditt mejl innehålla

  • information om vilka uppgifter du vill få rättade
  • omständigheter som gör att du tycker att uppgifterna är felaktiga eller missvisande
  • en förklaring om skulden är betald eller återkallad.

Om du har kvitton eller andra handlingar som bevisar det du säger kan du bifoga dem.

Rättelse av uppgifter

Invända mot ett krav

Om du har fått ett krav som du tycker är fel kan du invända (bestrida) med vår e-tjänst eller blankett.

Kravet är fel – du vill invända

Du kan också mejla oss – då ska ditt mejl innehålla

  • det målnummer som ärendet har fått hos oss
  • information om vad du tycker är fel med kravet.

Om du har kvitton eller andra handlingar som bevisar det du säger kan du bifoga dem.

Utslag

Om du vill ha en kopia på ett beslut (utslag) ska ditt mejl innehålla

  • utslagsnummer
  • postadress dit du vill att vi ska skicka utslaget.

Inloggning och e-tjänster

Har du problem med att logga in eller med någon av våra e-tjänster?

Vid pågående driftstörning eller kända problem finns information på inloggningssidan på Mina sidor.

Om du vill mejla oss om ett problem, beskriv så noga du kan vilken sida (tjänst) du besökt, vad du gjorde och vad som hände. Har du tagit en bild av din skärm eller ett felmeddelandet, får du gärna mejla den till oss.

Problem med inloggning eller e-tjänst

Vräkning

Gå gärna in på Mina sidor. Där kan du se dina ärenden.

Information för dig som vill ansöka om att få en hyresgäst vräkt.

Du vill vräka din hyresgäst

Övrigt

I Frågor och svar har vi samlat de vanligaste frågorna och våra svar. Svarar vi inte på din fråga är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Frågor och svar


999


ÅÅÅÅMMDD-NNNN






Dina kontaktuppgifter


dittnamn@e-post.se

dittnamn@e-post.se