-
Startsida
-
Kundservice svarar
-
Frågor och svar
-
Kostnaden för el har rusat, kan min skuldsanering omprövas?
-
Påverkar kostnaden för uppvärmning av bostaden min skuldsanering?
-
Kan jag få omprövning på grund av att maten blivit så dyr?
-
Jag har högre kostnader för jobbresor, kan min skuldsanering omprövas?
-
Min boränta har ökat, påverkar det min skuldsanering?
-
Min hyra har ökat kraftigt, kan jag söka omprövning?
-
Vad händer om jag inte betalar enligt min betalplan?
-
Kan min skuldsanering upphävas om jag inte betalar?
-
Jag kan inte betala både skuldsaneringen och andra räkningar? Vad ska jag prioritera?
-
Hur går en skuldsanering till?
-
Vem kan få skuldsanering?
-
Hur lång tid tar det att hantera min ansökan om skuldsanering?
-
Hur kompletterar jag min ansökan om skuldsanering?
-
Jag har ett lån tillsammans med en som sökt skuldsanering – hur påverkar det mig?
-
Hur betalar jag i min skuldsanering?
-
Hur får jag en kopia av mitt beslut om skuldsanering?
-
Jag har fått en påminnelse – vad ska jag göra?
-
Min ekonomi har ändrats – kan jag ändra min skuldsanering?
-
Ska jag ansöka om omprövning av min skuldsanering om jag får skatteåterbäring?
-
När är skuldsaneringen klar?
-
Jag behöver hjälp med att ansöka om skuldsanering, vart vänder jag mig
-
-
-
Jag behöver hjälp med att ansöka om skuldsanering, vart vänder jag mig
Du kan vända dig till budget- och skuldrådgivaren i din kommun. Hen kan hjälpa dig med din ekonomiska situation.
Rådgivningen är gratis och budget- och skuldrådgivaren har tystnadsplikt. Du hittar kontaktuppgifter via Konsumentverkets vägledning: