-
Startsida
-
Kundservice svarar
-
Frågor och svar
-
Jag har fått en bluffaktura – vad gör jag?
-
Vad händer om en bluffaktura lämnas till er?
-
Kan ni ta bort uppgifter som rör en bluffaktura?
-
Hur betalar jag ett skadestånd?
-
Jag ska få skadestånd – hur får jag mina pengar?
-
Jag har fått näringsförbud – vad innebär det?
-
Vem kan få näringsförbud?
-
Vem beslutar om näringsförbud?
-
Hur vet jag om en person har näringsförbud?
-
Jag har blivit id-kapad – vad gör jag?
-
-
-
Jag har blivit id-kapad – vad gör jag?
Identitetsintrång är när någon obehörig använder din legitimation, dina lösenord, ditt personnummer, ditt Bank-id eller Freja e-id+ för att till exempel beställa varor eller ta lån i ditt namn.
På Skatteverkets webbplats finns information på vad du kan göra om du blivit utsatt och för att skydda dig.
Skatteverket – Identitetsintrång
Får du ett brev från oss (föreläggande) med ett krav som du tycker är fel är det viktigt att du agerar i tid. Du kan invända mot kravet (bestrida) till oss.
Kravet är fel – du vill invända
Har du fått sms, mejl eller telefonsamtal med falska krav? Läs mer om vad du kan göra på webbplatsen: