-
Startsida
-
Kundservice svarar
-
Frågor och svar
-
Har jag en betalningsanmärkning?
-
Kan ni ta bort min betalningsanmärkning?
-
Kan uppgifter hos er ge en betalningsanmärkning?
-
Vilka uppgifter finns i kreditupplysningsföretagens register?
-
Hur länge finns uppgifterna om betalningsanmärkning kvar?
-
Vad kan jag göra om jag har fått en anmärkning på grund av fel hos er?
-
Vad händer om jag får en betalningsanmärkning
-
-
-
Vad kan jag göra om jag har fått en anmärkning på grund av fel hos er?
Du kan ha fått en betalningsanmärkning på grund av att du exempelvis råkade betala på fel sätt eller för att den som skickade in kravet till oss inte borde ha gjort det.
Vi ska rätta oriktiga, felaktiga eller missvisande uppgifter i våra register och meddela kreditupplysningsföretagen. De måste då göra en ändring i sina register. Du kan läsa mer om rättelse av registrerade uppgifter på webbplatsen.