-
Startsida
-
Kundservice svarar
-
Frågor och svar
-
Varför har jag fått ett krav på att betala (ett föreläggande)?
-
Vad ska jag göra om jag får ett krav på att betala?
-
Vem ska jag betala när jag har fått ett föreläggande?
-
Jag har betalat – hur vet jag att ansökan tagits tillbaka?
-
Vad gör jag om kravet inte stämmer?
-
Hur gör jag för att få tillbaka pengarna jag har lånat ut?
-
Någon har ställt ett fordon på min mark – vad kan jag göra?
-
Jag vill ha hjälp att fastställa ett krav (betalningsföreläggande) – vad kostar det?
-
-
-
Vad gör jag om kravet inte stämmer?
Om du redan har betalat eller om du anser att kravet är fel, kan du invända mot (bestrida) kravet. Du invänder skriftligen till oss, vanligtvis senast tio dagar från att du tagit del av kravet. Om den som ansökt eller hens ombud vill gå vidare med kravet överlämnar vi det till domstolen för prövning.