-
Startsida
-
Kundservice svarar
-
Frågor och svar
-
Varför har jag fått ett krav på att betala (ett föreläggande)?
-
Vad ska jag göra om jag får ett krav på att betala?
-
Vem ska jag betala när jag har fått ett föreläggande?
-
Jag har betalat – hur vet jag att ansökan tagits tillbaka?
-
Vad gör jag om kravet inte stämmer?
-
Hur gör jag för att få tillbaka pengarna jag har lånat ut?
-
Någon har ställt ett fordon på min mark – vad kan jag göra?
-
Jag vill ha hjälp att fastställa ett krav (betalningsföreläggande) – vad kostar det?
-
-
-
Jag har betalat – hur vet jag att ansökan tagits tillbaka?
Du kan kontrollera på Mina sidor att den som vill ha betalt har tagit tillbaka sin ansökan.
Om ansökan inte har tagits tillbaka bör du skriftligen meddela oss att du har betalat. Du som är privatperson, har enskild firma eller är företrädare med ensam firmateckningsrätt kan göra det i tjänsten Mina förelägganden på Mina sidor. Det går också meddela oss via mejl eller vanlig post.