-
Startsida
-
Kundservice svarar
-
Frågor och svar
-
Varför har jag fått ett krav på att betala (ett föreläggande)?
-
Vad ska jag göra om jag får ett krav på att betala?
-
Vem ska jag betala när jag har fått ett föreläggande?
-
Jag har betalat – hur vet jag att ansökan tagits tillbaka?
-
Vad gör jag om kravet inte stämmer?
-
Hur gör jag för att få tillbaka pengarna jag har lånat ut?
-
Någon har ställt ett fordon på min mark – vad kan jag göra?
-
Jag vill ha hjälp att fastställa ett krav (betalningsföreläggande) – vad kostar det?
-
-
-
Vad ska jag göra om jag får ett krav på att betala?
Du ska bekräfta att du har fått brevet.
Det kan du göra på något av följande sätt:
- Logga in på Mina sidor och signera mottagningsbeviset (delgivningskvittot) digitalt.
- Ring till kundservice för att muntligen bekräfta att du har tagit emot brevet.
- Skriv under och skicka in mottagningsbeviset (delgivningskvittot) i svarskuvertet som finns med i brevet.
Att du meddelar oss att du har fått brevet betyder inte att du godkänner kravet. Det är ett bevis på att du har tagit emot brevet och vet om att kravet finns.