På vår webbplats använder vi cookies som gör att ditt besök ska fungera bättre. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Mer om cookies.
Vi arbetar aktivt med att införa och ansluta leverantörer till elektronisk fakturahantering (e-faktura) och elektronisk handel (e-handel).
Det gäller samtliga inköp av både varor och tjänster som berörs av Lagen om offentlig upphandling (LOU).
Genom att verka för automatiserade affärsprocesser kan vi gemensamt få en mer effektiv och miljövänlig hantering, vilket är en del av vårt uppdrag enligt förordning (2003:770) om statliga myndigheters elektroniska informationsutbyte.
Vi har stöd för följande standardiserade affärsprocesser:
För de leverantörer som inte kan utväxla elektroniska affärsdokument, enligt SFTI:s rekommendationer, tillhandahåller vi kostnadsfri åtkomst till vår leverantörsportal.
Eventuell integration mellan leverantörens affärssystem och vår leverantörsportal bekostas av leverantören.
Genom att använda vår leverantörsportal kan du använda dig av elektronisk handel (e-handel) genom avrop mot ramavtal eller skicka fristående elektroniska fakturor (e-fakturor).
Blanketter/Trycksaker
Telefonnummer till växel och kundservice:
0771-73 73 00
Måndag-fredag klockan 8-16.